Romania pierde teren in fata tarilor vecine

Romania pierde teren in fata tarilor vecine

Investitorii straini avertizeaza ca Romania devine o tara din ce in ce mai putin atractiva din punct de vedere a noilor investitii, dovada fiind relocarile unor afaceri importante in alte tari ce ofera posibilitatea unor costuri mult mai reduse decat in Romania.

Relocarile Coca-Cola, Unilever, Kraft, Colgate Palmolive si Bunge sunt puse pe seama lipsei unui program de guvernare anticriza. Investitorii straini acuza guvernul ca nu ia masuri concrete pentru stabilizarea economica si ca toate reformele raman pe hartie.

Mai mult, cei care au avut bani de investit au ales alte tari precum Polonia (tara care a incheiat primul semestru cu o crestere economica), Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova – a se vedea cazul Mercedes.

Daca inainte de instalarea crizei Romania era o tara cu un consum ridicat, cu forta de munca ieftina si bine pregatita, acum ea ramane doar o tara cu o infrastructura proasta, instabila fiscal cu o clasa politica preocupata mai mult de alegeri.

Per total investitiile straine au scazut cu aproximativ 43% in primul semestru al anului 2009 (dupa ce in 2008 Romania se bucura de o crestere de aproape 25% fata de anul precedent).