Motorola se divizeaza

Motorola se divizeaza

Desi prima data anuntata in 2008, se pare ca hotararea a fost luata abia acum: in Q1 2011 Motorola se va diviza in doua companii, astfel cei doi co-CEO actuali vor renunta la „co” din titlu.

In primul trimestru al lui 2008, Motorola anunta ca va creea o divizie de sine statatoare in cadrul companiei, condusa de Sanjay Jha (special adus in companie pentru acest demers) care se va ocupa strict de zona de device-uri mobile.

Astfel Motorola se va transforma total: Jha va deveni CEO al companiei care se va ocupa strict de mobile device-uri si solutii pentru business-uri mici iar cea de-a doua companie, condusa de Greg Brown, actual co-CEO, va continua in zona de solutii enterprise de mobilitate pentru business-urile mari si foarte mari.

Compania lui Brown va oferi sisteme compexe de securitate, RFID, scanare, infrastructura pentru retele wireless, computere mobile, compania lu Jha intrand mai mult in zona de entertainment, smart-phones si solutii end-to-end de voce, video si date.

Dupa scandalul produs in cadrul companiei de catre investitorul Carl Icahn, prin actionarea in instanta a conducerii pentru a determina „gradul de profesionalism” al acestora, divizia de mobile a Motorola a cunoscut o reducere semnificativa ducand la o prabusire a valorii companiei la bursa: de la 9,94$/actiune la sfarsitul lui 2008 la 3,10$/actiune in martie 2009.

Ambele companii nou create vor folosi brandul Motorola, iar divizarea se va face prin oferirea de dividente prin actiuni de tip stoc netaxabile pentru actionarii Motorola.

Momentan compania se afla pe un trend ascendent cu o valoare de peste 7$/actiune iar decizia de divizare este vazuta ca o strategie de succes de catre analisti.