Succesul in cariera: brandingul personal

Succesul in cariera: brandingul personal

O cariera trebuie sa se afle in continua miscare. Fara dinamica, aceasta se poate prabusi oricand. De aceea, orice profesionist este proactiv in ceea ce priveste cariera sa, fiind mereu atent la noile oportunitati ce il poate lansa.

Dezvoltarea unui brand personal este o componenta cheie in pastrarea carierei. Asa cum un brand comercial diferentiaza un produs de restul produselor similare din domeniu si il face sa fie memorabil pentru consumatori, un brand personal demonstreaza angajatorilor motivatia ce te face unic.

Profesionistii care adopta brandingul personal il recunosc ca fiind rampa de lansare ce ii va plasa in calea angajatorilor potentiali. Chiar daca esti multumit de jobul prezent, gandeste-te la un brand personal, privind spre viitor. Ideal, ar trebui sa fii mereu pregatit pentru a refuza noi oferte de job. Daca ofertele nu vin, acesta poate fi un semn de stagnare a carierei tale.

Un brand personal puternic poate contura nu numai imaginea celorlalti asupra ta, ci chiar si imaginea ta despre tine insati. Gandeste-te la imaginile sau cuvintele ce rasar in minte la auzul unor nume ca Steve Jobs, Bill Gates sau Jack Welch. Fiecare dintre ei inseamna o marca a recunoasterii. Managerii si angajatorii de azi vor mai mult decat un CV bogat – ei cauta distinctia la acele persoane pe care vor sa le angajeze.

Uita-te la oamenii din jurul tau. Ce poti face mai bine decat ei? Ce te face mai capabil, sa fii cel in masura sa conduci o echipa sau un proiect? Daca nu stii raspunsul, fii sigur ca nici seful tau nu il stie.

Pentru a determina corect care este valoarea ta, defineste-ti piata tinta si concurenta. Ce tactici de brand folosesc altii? Cum arata viitorul tau in comparatie cu al celorlalti? Intreaba-te ce imagine au altii despre tine? Aceasta este valoarea ta, si va fi ceea ce vei folosi in feicare aspect al diseminarii brandului tau personal.