Externalizarea serviciilor de HR

Externalizarea serviciilor de HR

Pentru multe companii ce nu au timpul sau resursele necesare administrarii functiilor HR, outsourcing-ul este o alternativa eficienta la angajarea unui departament intern de HR. Firmele de consultanta si recrutare de astazi ofera o gama larga de servicii companiilor ce vor sa se concentreze pe activitatile de baza, si in acelasi timp sa creeze si sa mentina politici de HR sanatoase si benefice. Pentru a hotari daca outsourcing-ul este solutia pentru compania ta, iata cateva intrebari:

  • Va simtiti in siguranta atunci cand cineva va administreaza functiile HR?
  • Compania dispune de un reprezentant HR sau de resurse adecvate pentru a va administra nevoile de HR?
  • Compania isi poate permite o firma de servicii HR in regim outsourcing?

Daca nu va simtiti in siguranta atunci cand cineva din exteriorul companiei va administreaza operatiunile de HR, probabil ca outsourcing-ul nu este cea mai stralucita optiune. Insa, inainte de a o elimina complet, ganditi-va la multele functii HR ce vor fi externalizate cu usurinta si succes: recrutare, training, administrarea personalului.

Cum sa alegi o firma de consultanta HR?

Pentru unele companii, costul reprezinta factorul decisiv in selectia furnizorilor. Alte companii cauta calitate sau o anume compatibilitate din punctul de vedere al culturii organizatiei. Iata ce trebuie sa luati in considerare atunci cand alegeti o firma de consultanta HR:

-Seria de servicii oferita;
-Experienta pe care o are in industria in care activeaza compania;
-Experienta de HR generala;
-Resursele disponibile ale firmei de HR;
-Flexibilitatea contractelor acesteia.

Firma de consultanta HR este o extensie a culturii dvs organizationale, asa ca incercati sa gasiti una care sa corespunda imaginii companiei. Nu va asteptati ca o firma de HR conservatoare, care lucreaza in principal cu institutii financiare si firme de avocati sa fie o alegere potrivita pentru o companie tanara, in crestere. Este posibil sa nu atraga personalul potrivit, sa nu inteleaga nevoile companiei suficient de bine incat sa le comunice candidatilor.