Cum sa primesti feedback cu eleganta

Cum sa primesti feedback cu eleganta

Te intereseaza sa afli cum iti vad altii munca? Fa in asa fel incat sa le fie usor sa iti comunice acest lucru. Si daca ei cred ca le vei aprecia raspunsul, vei primi mult mai mult. Si asta e un lucru bun.

Iata cum:

– Controleaza-ti defensivitatea. Teama de a rani sau de a avea de-a face cu un comportament defensiv sau justificativ face ca persoanele sa ezite in a da feedback unei alte persoane.

– Asculta ca sa intelegi. Incearca sa pui in practica toate abilitatile unui bun ascultator, inclusiv limbajul corporal si expresiile fetei pentru a incuraja cealalta persoana sa vorbeasca.

– Nu iti judeca partenerul de discutie. Pana la urma, cand afli punctul de vedere al celorlalti, afli lucruri despre tine si cum iti sunt interpretate faptele si vorbele de catre ceilalti.

– Gandeste-te la ceea ce ai auzit. Interlocutorul tau va aprecia ca asculti, intr-adevar, ce are de spus.

– Pune intrebari daca vrei sa te lamuresti. Concentreaza-te asupra intrebarilor, pentru a te asigura ca intelegi ce ti se comunica.

– Cere exemple care sa ilustreze raspunsurile primite. Doar pentru ca o persoana iti ofera feedback, nu inseamna ca este si cel corect. El/ea iti vede faptele insa le interpreteaza prin propria experienta si perceptie.

– Fii abordabil. Deschiderea ta spre a primi feedback este evidenta prin limbajul corpului, expresiile fetei, si modul de intampinare al interlocutorului.

– Discuta si cu alte persoane pentru a determina daca feedbackul primit este corect. Daca o singura persoana crede un lucru despre tine, cel mai probabil nu tu ai acea problema.

– Incearca sa arati faptul ca apreciezi persoana care iti impartaseste parerile. Se va simti incurajata si va transmite acest lucru si celorlalti.

Chiar si managerul sau seful direct gaseste impartasirea acestui feedback un lucru destul de greu. Nu poti sti niciodata cum va reactiona persoana in cauza. Daca esti defensiv sau ostil, incearca sa te concentrezi asupra intrebarilor si raspunsurilor primite – de cele mai multe ori, acest lucru te face sa uiti de sentimentele de furie sau ostilitate. Daca dezaprobi total ce ti se spune, si vrei sa convingi interlocutorul ca nu are dreptate, asteapta pana cand iti controlezi emotiile pentru a redeschide discutia.