Cum negociezi plecarea unui angajat

Cum negociezi plecarea unui angajat

Datorita informatiilor cu care pleaca angajatii, toate “despartirile” sunt periculoase. Cu o frecventa din ce in ce mai mare, angajatorii isi pun problema angajatilor care pleaca, deoarece, daca aceste plecari nu sunt administrate corect, pot dauna atat persoanelor, cat si organizatiilor cu care sunt asociate.

Dupa ce afli despre plecarea unui angajat, de multe ori este prea tarziu sa previi, efectiv, mutarea la angajatorul viitor. De aceea, este important modul in care partile cad de acord asupra comportamentului lor in viitor.

Cheia unui rezultat favorabil este utilizarea unui document legal care sa sublinieze drepturile si obligatiile partilor dupa plecarea angajatului.

Este important a sti ce drepturi prin contract trebuie sa controleze angajatorul prezent in comportamentul angajatului dupa plecarea acestuia. Este de la sine inteles ca stabilirea in avans a problemelor ce pot aparea este cheia obtinerii unui rezultat cat mai bun. Angajatorul trebuie sa discute cu angajatul de indata ce se afla de plecarea acestuia.

Evident, trebuie avuta in vedere acumularea a cat mai multe informatii posibil cu privire la natura noului job, asupra indatoririlor acestuia si cat de apropiate vor fi ele de jobul curent al angajatului. Perceptia angajatului ca fiind o persoana care este sau nu capabila de protejarea secretelor afacerii angajatorului curent trebuie sa fie relevanta pentru comportamentul tuturor partilor implicate. Trebuie avut in vedere daca au fost copiate sau inlaturate informatii de la angajatorul curent, in timpul pregatirii pentru schimbarea de job.

Cu siguranta, aproape toata lumea intelege situatia in care angajatul are datoria de a nu prejudicia interesele legitime ale angajatorului curent. Printre aceste interese legitime se afla protectia informatiilor confidentiale si secretelor companiei. Dar cum ramane cu prevenirea faptului ca angajatul sa foloseasca informatiile confidentiale chiar daca nu sunt dezvaluite? Va fi extrem de dificil sa controlezi cum utilizeaza angajatul informatiile ce nu au o forma tangibila sau care nu au fost protejate oficial ca secret comercial, brevet sau drept de autor. De asemenea, ce se intampla cu inventiile sau imbunatatirile aduse de angajat odata ce acesta a plecat la alta companie?

In general, tot la ce pot spera angajatorii in absenta unui acord scris este dreptul limitat si ne-exclusiv de a pune in practica inventia la sediul companiei prezente.

Angajatorul viitor este liber sa concureze impotriva celui prezent. De aceea, atata timp cat nu beneficiaza, direct sau indirect, de instrainarea secretelor comerciale ale angajatorului prezent, angajatorul viitor nu poate fi tras la raspundere.