Cum motivezi angajatii unei companii mici?

Cum motivezi angajatii unei companii mici?

A motiva inseamna a folosi metodele sau resurse disponibile pentru a convinge o persoana sa munceasca mai mult, mai bine sau chiar sa exceleze in ceea ce face. Realizata in mod corespunzator si adusa la nivel optim, motivatia reprezinta un mijloc de imbunatatire a productivitatii companiei.

Una din cele mai simple si necostisitoare metode de motivare a angajatilor este recunoasterea lucrului bine facut. De la o strangere de mana la un premiu pentru Angajatul Lunii sau un cadou simbolic, micile gesturi ce recunosc realizarile unui angajat, conteaza foarte mult.

De asemenea, realizarile unei echipe sau unui grup trebuie rasplatite, fie pentru munca depusa intr-o perioada de timp, fie pentru un anumit proiect.
De obicei, studiile arata ca performanta creste odata cu gradul de multumire al angajatului. De aceea, pentru a motiva continuu angajatii, trebuie sa creezi un mediu placut, in care acestia sa se simta implicati. Este adevarat ca in cadrul unei companii mici, in care un departament HR nu-si justifica prezenta, iar bugetele sunt adesea la limita, motivarea pare un proces imposibil de coordonat. Totusi lucrurile nu stau asa.

Iata si alte modalitati necostisitoare si eficiente de a creste satisfactia angajatilor la locul de munca:

Asigurati un program flexibil. Multe companii permit angajatilor sa lucreze dupa un program ce nu se incadreaza in cel standard, de la 9 la 18. Aici se pot include si programele part time sau job sharing, unde doua persoane lucreaza pe o singura pozitie full time.
Permiteti acolo si atunci cand se poate lucrul de acasa. Unele joburi permit angajatilor sa fie prezenti la sediul companiei doar o zi sau doua pe saptamana.
Realizati evaluari ale performantei programate regulat, in care sa fie incluse aprecierile pozitive si aducerea la cunostinta angajatilor a asteptarilor companiei.
Incurajati angajatii la inovatie si creativitate, diversificati sarcinile astfel incat jobul sa nu devina de rutina.
Permiteti angajatilor sa isi imbunatateasca si sa isi decoreze spatiul de lucru.
Asigurati un mijloc de socializare in timpul pauzei de masa sau dupa orele de program.
Implementati „Politica usilor deschise”, ce incurajeaza angajatii sa puna intrebari sau sa faca recomandari.

Comunicarea interna bine pusa la punct este, de asemenea, cheia satisfactiei angajatilor. Asigurati-va ca angajatii stiu ceea ce se asteapta de la ei si faceti-le cunoscut faptul ca vor fi ascultati daca vor avea probleme sau intrebari.

Desi discursurile motivationale sunt la moda, este mult mai probabil sa aveti rezultate mai bune daca discutati periodic cu angajatii si cereti feedback. Aflati ce agreeaza si ce nu la locul de munca, ce ar dori sa fie schimbat sau imbunatatit. Puteti incepe cu teste de satisfactie anonime, ce vor permite angajatilor o comunicare mai sincera a ceea ce cred despre companie, politica acesteia, management si locul de munca. Isi doresc acestia sesiuni de training pentru a munci mai eficient? Au nevoie de echipamente mai bune? Ar dori sa fie supravegheati mai mult sau mai putin? Ar putea un program flexibil sa ajute angajatii care locuiesc departe de sediul companiei sau care au responsabilitati familiale? Acestea sunt doar cateva intrebari pe care le-ati putea include intr-un astfel de test.