Revizuire

Revizuire

Zilele trecute m-am trezit intelegand cu voce tare niste evenimente de mult apuse, despre care aveam o alta opinie. Experientele ulterioare si mai ales procesarea lor mentala, m-au determinat sa-mi schimb parerea.

Pe acelasi principiu, incerc sa-mi revizuiesc recenzia facuta la lansarea Joobs, tinand cont de imboldul oferit vineri de un comentator pe nume Gabriel si de faptul ca de-a lungul timpului am aflat mai multe detalii si informatii „de culise”.

Recunosc ca initial am fost poate prea caustica. Frustrarile acumulate in proiecte de recrutare din ce in ce mai dificile si mai greu de asumat m-au determinat sa privesc cu maxima suspiciune comunicatul lor de lansare. Si „prima” noastra „alegere” a fost privita cu scepticism, totusi era mai mult o figura de stil decat un concept cu trimitere directa la ceva masurabil. Ce sa mai, la momentul acela mi s-a parut o indrazneala mult prea mare sa vorbesti despre rezultate inca de la inceput, cand piata te contrazice cu indarjire, si sa mai si ceri bani.

Acelasi lucru il cred in mare si acum: ca in IT disproportia intre cerere si oferta afecteaza majoritatea proiectelor implicate in aceasta nisa si ca acolo unde nu exista o baza reala de candidati la care sa te raportezi (indiferent ca sunt activi sau pasivi la un moment dat in cautarea unui loc de munca), nu poti face mare lucru la nivel de recrutare. Ca la acest moment este mai util un instrument de socializare profesionala decat unul de recrutare in IT. Ca oamenii asteapta rezultate hic et nunc sau se indreapta spre alte cai. Si ca unul din putinele foloase pe care le mai au companiile din IT de la recrutarea online sunt legate de brendu’ de angajator.

Insa inteleg totodata, ca nu indrazneala i-a determinat pe cei de la Joobs sa se promoveze, ci credinta ferma ca modelul ales este cel optim. Nu indrazneala asadar, ci nebunia, iar nebunia pot sa o accept! 🙂 De asemenea, ca nu inconstienta i-a indreptat spre IT, ci tocmai pasiunea pentru acest domeniu. Ca au monetizat inca de la inceput nu din dorinta de a se imbogati rapid, ci de teama ca proiectul sa nu para unul neserios.

La mai mult de un an de la lansare, ei stiu mai bine daca la randul lor au sau nu ceva de revizuit. Eu imi revizuiesc doar atitudinea si tonul pentru ca deja ii cunosc mai bine. Sper ca au deja candidati fideli lor si companii care au avut succes in recrutare folosind Joobs. Si stiu ca din an in an, daca investesc in continuare aceeasi pasiune de pana acum, mai multi bani pentru promovare si macar tot atat timp, vor cunoaste succesul cuvenit. Mai ales ca piata nu ramane niciodata pe loc, se modifica, creste, descreste, cade, se ridica.

Asadar, bafta multa, pastrati-va curajul, pasiunea si… preturile!