De prin anunturile de angajare

De prin anunturile de angajare

Anuntul de angajare este motorul principal al recrutarii. Unii angajatori il tureaza la maximum, altii il fac sa dea rateuri. Exemple din cea de-a doua categorie:

Magazin de jeans caut vanzatoare. Pachetul de beneficii suna mai mult decat bine: 

„Oferim beneficii motivante, munca intr-o echipa tanara si dinamica, posibilitati de promovare, un magazin deosebit.”

Se cheama diferentiere. Prea multe firme ofera beneficii demotivante, asa ca trebuie sa te distantezi de aceasta practica reprobabila. In plus sa oferi un magazin deosebit, asta da generozitate!

Firma serioasa cauta lucrator comercial la fel de serios. Iata care ar fi responsabilitatile:

„Persoana pe care o cautam va raspunde la telefoane, va contacta clientii telefonic, va prelua comenzi, va factura, se va implica in totalitate in intreaga activitate a filialei Timisoara (vanzari telefonice, registru de casa, urmarirea incasarilor, prospectare piata, incarcare-descarcare, livrare marfa, etc.)” Daca s-ar ocupa in plus de IT, de recrutare si de paza imobilului, si-ar asuma toate responsabilitatile posibile.

Asa post, asa proces de selectie. Doritorii trebuie sa raspunda afirmativ la cateva intrebari:

„Sunteti capabil sa va identificati cu firma la care lucrati? Vreti un loc de munca stabil? Aveti putere de munca? Stiti sa va respectati locul de munca si sa luptati pentru firma pe care o reprezentati?”

Se cauta asadar omul bun la toate si mai ales la suflet. Realista abordare!

Firma anonima cauta secretara. Exista cateva atentionari speciale pentru acest post special:

„Important!!!
Acest post presupune organizare, responsabilitate !
Acest post presupune a învata multe in fiecare zi !
Acest post presupune perseverenta si incapatanare !”

Descrierea postului insa nu da de inteles cu ce se va lupta biata secretara de ii trebuie atata incapatanare si determinare. Poate cu telefonul, poate cu noianul de acte, poate cu filtrul de cafea, cert este ca nu vorbim despre un post usor, in ciuda aparentelor.

Exemplele pot continua. Din fericire, asa cum fiecare produs isi gaseste la un moment dat cumparatorul, fiecare anunt de angajare isi gaseste la randul sau aplicantul. In cazurile de fata, chiar sutele de aplicanti.