Top 5 erori manageriale

Top 5 erori manageriale

1. Practicarea dublei sau multiplei subordonari. Se intampla ca acelasi angajat sa aiba unul sau mai multi sefi de acelasi nivel ierarhic sau de nivel ierarhic diferit, care isi erodeaza reciproc autoritatea si creeaza confuzie in responsabilizarea angajatului.

2. Deficientele de comunicare. Sefii isi inchipuie uneori ca angajatii lor citesc cu usurinta ganduri foarte bine ascunse. Din pacate se inseala. Managementul defectuos al comunicarii cu angajatii genereaza conflicte, cultura organizationala paranoica, relatii de munca ineficiente.

3. Inconstanta manageriala, pe care nu o mai detaliez.

4. Reactivitatea crescuta. Oricarei actiuni a angajatilor ii corespunde in acest caz una de acelasi sens, dar mult exacerbata din partea managementului. Lucru de loc propice culturii organizationale, care imprumuta din caracterul reactiv putand fi usor pusa sub deviza „Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte”.

5. Mimetismul managerial. Modelele sunt esentiale in dezvoltarea noastra ca indivizi. A copia insa fara a adapta modele de management sau reactii manageriale nu este tocmai eficient si propice.