Cum devenim cunoscuti?

Cum devenim cunoscuti?

Ideea de brand personal, devine din ce in ce mai cool. Pe unde citesc, mai gasesc cateva sfaturi despre cum sa-mi creez un brand personal, cum sa ma promovez si ce anume sa comunic despre mine. Exista si exemple, binecunoscuta Mihaela Radulescu fiind cea mai priceputa vedeta, pare-se, in domeniul cu pricina (desi eu una as avea niste obiectii…).

Asadar: trebuie sa folosim LinkedIn, Facebook, Twitter, bloguri, sa comunicam, sa ne cunoastem publicul tinta, sa ne laudam noi, daca laudatorii nu s-au nascut inca, sa agasam lumea cu fata noastra, aparand pretutindeni, sa ne bagam in seama chiar si cu cei care n-au chef de noi. Nu-i greu! 

Prea simplu insa. Asa ca vin eu cu intrebarile grele: In spatele acestor demersuri se mai afla ceva, sau suna a gol? Avem ce comunica? Avem ce spune despre noi? Avem acel „ceva” al nostru pe care nu ni-l poate lua nimeni? Putem deveni un brand? Ne ajuta lucrul asta in viata? Ce beneficii ne aduce? Balanta sacrificii – beneficii este inclinata spre stanga sau spre dreapta?

Eu cred ca brandul personal nu porneste de la marketing ci de la persoana cu pricina. De la talentul ei unic de a face ceva, de la capacitatea de a inova, de la profilul profesional absolut remarcabil. Toti cei care au ajuns cunoscuti, au ajuns in primul rand pentru ceea ce au stiut sa faca, pentru capacitatea lor de a influenta domeniul in care activeaza, demersurile de a spori notorietatea urmand in mod firesc acestora.

Exemplu sunt multe si nu le enumar aici, este oricum cert ca cei care au investit in publicitatea lor, si atat, au devenit mai devreme sau mai tarziu personaje perimate, triste sau comice.

Asadar, inainte de a deveni vedeta necontestata a nimanui, primul lucru pe care trebuie sa-l stabilesti este scopul si durata notorietatii. Caci nu exista calea cea usoara, definitiva si de succes. Daca vrei cele 5 minute de glorie, este usor sa-ti construiesti un context care sa ti le ofere, daca vrei insa sa fii „Coca-Cola” al profesionistilor, ai mult de urcat pana acolo.

Nota: ideea de brand personal nu este aplicabila in masa. Nu toti meritam, putem, avem rabdarea sau necesitatea de a detine asa ceva. Intr-o lume in care toti am avea brand personal, nici unul nu l-am avea in fapt. N-ar fi rau insa daca toti am incerca sa facem diferenta!