Comunitatile profesionale

Comunitatile profesionale

Sunt inscrisa in multe grupuri de discutii si urmaresc cu interes cateva comunitati profesionale, desi nu-s prea activa in discutii. Am constatat ca toate urmeaza tendinta industriei pe care le reprezinta: sunt fie mature si au o doza de eficienta (a se vedea comunitatile din zona de IT), fie inutil de isterice sau letargice (a se vedea cele din zona de HR – instruire, recrutare, management).

Motivele sunt clare si nu merita dezbatute: oamenii au sau nu au experienta optima, au sau nu timp si chef sa o dezvaluie, problemele sunt marunte, dar arzatoare sau mari, dar surmontabile. Efectele sunt si mai clare: timp castigat vs timp pierdut; raspunsuri clare vs lipsa de raspuns; etc. Cert este ca aceste comunitati isi gasesc utilitatea abia atunci cand membrii lor au capacitatea de a lasa deoparte interesele lor punctuale, putand sa puna mai presus (atunci cand este cazul) interesul comunitatii sau a altor membrii ai ei, iar treaba asta vine odata cu confortul financiar si maturitatea in industrie. Si la fel de cert este ca liderii sunt cei care dau tonul si fac orchestra sa sune bine sau fals pe alocuri.

Celor care cresc impreuna cu comunitatile din care fac parte le spun ca-i invidiez. Celor care sunt activi in comunitatile lor si spera sa le creasca atat cantitativ cat si calitativ le spun sa-si continue misiunea. Pentru ca indiferent cat sunt de timide incercarile acum si cat de stangace sunt reusitele, in timp, odata cu industria se vor dezvolta si ele.

Nota buna o primeste ITBoard. Pentru tonul echilibrat si informatiile care circula pe acolo.

Nota proasta, cu tot regretul, ii revine grupului de discutii CTR. Pentru faptul ca inca se zbate in chestiuni care trebuiau demult rezolvate, pentru faptul ca personal branding si corporate branding par a fi chestiuni similare, pentru cuvintele multe care ating atat de putine uneori.