Cele mai enervante obiceiuri ale colegilor

Cele mai enervante obiceiuri ale colegilor

CareerBuilder UK identifica 10 comportamente enervante ale colegilor la locul de munca:

1. Vorbitul prea tare cu cei din jur sau la telefon;

2. Tonurile de apel enervante;

3. Folosirea speaker-ului la telefon;

4. Imprumutul fara restituire a consumabilelor si papetariei;

5. Mancatul prea condimentat, aromat si usor de identificat;

6. Imprumutul de bani;

7. Obiceiul constant de a intarzia;

8.  Ascultarea muzicii cu volum prea mare;

9. Imprastierea de germeni si altele asemenea prin stranut sau tuse. As adauga aici si rontaitul pixurilor/ creioanelor 🙂

10. Jargonul de email, adica acele interesante prescurtari precum OMG sau LOL.

Este o lista succinta, probabil englezii sunt foarte toleranti. In cadrul interviurilor de selectie si in activitatea de consultanta am cules si alte motive:

11. Sfaturile nesolicitate. Apar mai ales cand nu ai nevoie de ele si cand nu ai nici macar timp sa le asculti.

12. Arogarea meritelor care apartin altui coleg. Este o atitudine care nu doar genereaza enervare ci stimuleaza imaginatia intr-un mod criminal.

13. Imprumutul fara a cere. Imaginati-va: sa cand constati intr-o zi ploioasa ca ti-a fost imprumutata astfel umbrela…

14. Alte lipsuri in zona de politete. Absenta unor cuvinte precum „Multumesc”, „Buna ziua”, „Te rog” enerveaza la fel de tare precum abundenta de alte cuvinte inutile.

15. Atitudinile de tip demonstrativ: statul peste program nejustificat in performante, dar justificat la nivel de impresie artistica, plimbatul foilor cu pas alert si mina ingrijorata si multe altele.

16. Vorbitul mult si inutil. Multi isi urasc fara drept de apel colegii care povestesc abundent, in orice moment sau loc, ce mananca seara la culcare copilul si nevasta, cum curata blana cainelui, ce reteta de zacusca au descoperit sau ce bujie nu face aprindere la vechea masina a parintilor.

17. Intreruperile. Omul este dotat cu atentie distributiva si cu doua urechi, dar are o singura gura si nu poate vorbi simultan cu persoane care au chestii diferite de discutat. Intreruperile inseamna de cele mai multe ori o rupere de ritm, o scadere a concentrarii si de aceea enerveaza la culme.

18. Nu doar mirosul de usturoi sau ceapa deranjeaza. Ci si anumite colonii prea puternice, parfumuri prea incarcate, mirosul corpului, mirosul de piele al servietei noi, mirosul de tutun.

19. Barfele si cei care le practica. Acele grupuri de dezbateri care mai mult vorbesc decat fac, merita poate un loc fruntas intr-un clasament al obiceiurilor enervante.

20. Dezordinea si cei care o genereaza. Acei colegi care isi aduc la birou unditele si cizmele de cauciuc, sa fie, au cuie si surubele ruginite desi lucreaza doar pe computer, lasa praful sa se astearna in valuri si pastreaza gunoiul, pentru ca oricand poate fi refolosit.

Lista ramane deschisa 🙂