Unde publici anuntul de angajare?

Unde publici anuntul de angajare?

In intensa era a angajarilor am intalnit un fenomen extrem de interesant: anunturile de angajare apareau prin cele mai ciudate locatii. Am vazut, de exemplu, un anunt de angajare a unui Developer, cu un profil tehnic destul de generos, pe un forum destinat discutiilor despre moda si frumusete. Inutil de precizat ca vorbim despre un loc cu populatie preponderent feminina si ca programatorii sunt (inca) in majoritate de sex opus.

Am dat vina atunci pe furia angajarilor. Vad insa ca lucrurile continua, proportional insa cu volumul angajarilor. Am citit deunazi despre un post de General Manager pentru o companie deloc mica in Romania Libera. Pe grupurile de discutii de pe LinkedIn nu mai spun cum apar uneori anunturile de angajare, de parca ar fi postate special sa nu aplice nimeni.

In general recrutarea presupune ca anuntul de angajare sa ajunga la cat mai multi candidati. Asa ca ar putea fi benefic sa-l imprastii cat e lumea si internetul de mare. Totusi… Este important ca mesajul sa ajunga pe caile familiare candidatilor si care au credibilitate pentru a-i determina pe aceastia sa aplice.

Sa facem un exercitiu de imaginatie luand primul exemplu de mai sus. Sotia unui programator vede anuntul de angajare si-i spune sotului sa trimita CV-ul. Cel mai probabil raspunsul va fi: „Ce firma e aia care pune acest anunt de angajare acolo?” Sau, daca in casa canta gaina, programatorul ar putea sa aplice, fara sa aiba motivatia angajarii. Rezultatul ar fi oricum nul.

Asadar, anunturile de angajare trebuie publicate acolo unde au relevanta, familiaritate si credibilitate pentru potentialii candidati. Altfel, chiar daca mesajul ajunge la ei, nu va fi atractiv, nu-i va determina sa aplice, ba mai mult, ar putea exclude orice viitoare candidatura.  Una este sa angajezi dulgher, alta sa angajezi un director de top, alta un specialist de nisa. Canalele de comunicare cu ei vor fi diferite, adaptate specificului lor profesional.