Tu cat timp pierzi zilnic la toaleta?

Tu cat timp pierzi zilnic la toaleta?

„Conducerea unui call-center din Norvegia a luat o decizie in urma careia angajatii vor fi monitorizati in permanenta, iar daca petrec mai mult de opt minute la toaleta va porni o alarma prin care sefii sunt anuntati ca regulamentul a fost incalcat.” Din Adevarul.

Pe buna dreptate angajatii si sindicatele s-au inflamat si iata, si iata, stirea a ajuns pana in Romania. Semn rau pentru cei care au luat „inteleapta” decizie.

Ce nu este in regula cu ideea in cauza? Probabil ca a aparut pe fondul unor probleme reale si probabil ca angajatii pierdeau zilnic prea mult timp acolo. Dar daca asa stau lucrurile, nu a suna alarma dupa expirarea celor 8 minute regulamentare de pierdut la toaleta este solutia!

O parere unanim acceptata si aplicabila in orice domeniu este ca mai bine previi decat sa tratezi. Functioneaza si in managementul resurselor umane. Daca normezi corect munca angajatilor, le stabilesti obiective realiste si de impact in rezultatele finale, chiar nu mai conteaza cat timp petrec in camera cu pricina sau la locul de fumat. Daca si-au facut treaba la job, cui ii mai pasa cat timp aloca celorlalte treburi? Iar daca nu si-o fac, ce mai conteaza cum si-au pierdut timpul? Pentru ca adevarata cauza a lipsei de performanta nu este timpul pierdut, ci lipsa de motivatie sau, mai rau, lipsa abilitatilor profesionale necesare.

A se nota ca activitatea intr-un call-center este oricum plina de stres si frustrari. O astfel de alarma nu poate genera decat mai mult timp pierdut zilnic cu incarcarea bateriilor descarcate atat de sadic.

Ma mir ca nu au gasit o solutie sa-i si scoata automat de acolo, nu doar sa-i avertizeze! E bine totusi ca se intampla in Norvegia.