Roboti si oameni – despre marketing si companii

Roboti si oameni – despre marketing si companii

Am avut zilele trecute o discutie interesanta despre brandul de agajator cu unul dintre clientii nostri. Dilema: cum este posibil ca un buget de marketing consistent, generator de campanii de promovare sustinute, sa nu sporeasca notorietatea numelui companiei si perceptia pozitiva a companiei la nivelul potentialilor candidati?

Motivul pentru care se intampla asta il constituie insasi strategia de promovare si oamenii pe care se bazeaza. Am mai spus si ma repet ca resursele umane nu reprezinta o categorie obisnuita de consumatori si nu au o psihologie atat de previzibila si incadrabila in tipare. Lor nu le poti vinde solutii proprii, cifre, cresteri, ci emotii, sentimente pozitive sau alti oameni. Ati citit bine: oamenii, cei care ies in lumina reflectoarelor, cei care pozeaza in reviste si comunica, sunt cei care genereaza rapid si pregnant parerea potentialilor angajati despre o companie.

Exista astfel doua tipuri de companii: cele care comunica cu exteriorul robotic, transmitand informatii despre cifra de afaceri, noi linii de business, noi produse in portofoliu si cele care comunica uman, impartasind informatii despre efortul, pasiunea, munca celor care stau in spatele anuntatelor realizari. In primul caz vorbim de propaganda seaca, in cel de-al doilea de campanii de comunicare eficienta.

Exista apoi doua tipuri de conducatori: robotii, cei care pozeaza rigid, extrem de eleganti si frizand perfectiunea si oamenii, cei care isi permit sa zambeasca, sa glumeasca, sa descheie un nasture la camasa si sa povesteasca despre ei daca este cazul. Cei care nu vor sa auda ca gresesc si cei care se supun de buna voie tirului cu oua atunci cand ceva nu merge asa cum trebuie.

Este deja clar care din tipologiile enumerate reusesc sa atinga emotional patura angajatilor si pe cea a potentialilor angajati. Si este clar ca nu bugetul conteaza in acest caz, ci puterea liderului de a-si asuma latura umana, acest lucru incluzand greselile si asumarea lor.