Regulamentul de ordine interioara – plictisitor si neluat in seama

Regulamentul de ordine interioara – plictisitor si neluat in seama

Legea si bunul simt ne obliga sa avem si sa respectam reguli la locul de munca. Aceste reguli sunt grupate in ROI (acronimul regulamentului invocat in titlu).

Facand o cercetare ad-hoc nestiintifica (adica intreband cunoscutii) am aflat ca putini angajati au rabdarea sa citeasca un astfel de regulament cu atentie, de la un capat la celalalt. Aceasta pentru ca de regula sunt scrise in limbaj avocatesc, sunt redundante si lipsite de orice ar putea fi atragator cititului.

Cu ceva vreme in urma am scris pentru Market Watch un articol care ramane in actualitate. Mi-as dori ca toate companiile sa-si denumeasca intr-un fel mai creativ respectivul document si sa-l redacteze intr-un mod mai prietenos si promovabil. Legea ne obliga sa introducem anumite prevederi (cele legate de evaluarea performantelor sau de non-discriminare, de exemplu), dar nu ne impiedica sa-l adaptam culturii organizationale si mediului de lucru pe care il promovam.

Stiu ca multe companii se tem de limbajul ambiguu si prefera sa introduca termeni avocatesti, intelesi doar de cei care activeaza in respectivul domeniu. Este o metoda de protectie impotriva posibilelor conflicte de munca. Pare ok, doar ca nu asa prevenim astfel de cazuri. Doar introducand un limbaj accesibil, informatii dincolo de limita legalului si un ton adecvat valorilor promovate putem sa ne ferim. Pentru ca doar atunci reusim cu adevarat sa informam.

Concluzionand, cand redactati ROI formati intotdeauna o echipa formata dintr-un avocat, un om de HR si unul de marketing sau orice alt creativ. Si asemeni juratilor din filme, nu-i lasati sa iasa din camera pana cand nu gasesc consensul. Doar asa puteti realiza un regulament care sa fie legal, manjabil de catre angajati si promovabil in candrul companiei.