Pagina de cariere

Pagina de cariere

Am tot vazut site-uri de firme si am analizat paginile de cariere aferente. Pot spune ca cele mai frecvente greseli sunt:

1. Lipsa paginii de cariere. Se intampla frecvent si nu pot pricepe de ce. Pagina de cariere este un mijloc de comunicare atat cu angajatii sau potentialii angajati, dar si cu clientii sau potentialii clienti. Lipsa unei pagini dedicate capitalului uman, transmite un mesaj extrem de clar: „Ne doare la basca de oamenii nostri!”.

2. Absenta unei modalitati de aplicare sau contact. De multe ori exista o lista de joburi si atat. Pai si candidatul cum ar trebui sa procedeze? Sa o trimita mail la office@firma.ro, nestiind daca aplicatia lui va ajunge la secretara, la directorul general sau in neant?

3. Texte stupide. Aceeasi intrebare retorica: „doriti sa va dezvoltati cariera intr-un mediu dinamic, bla bla bla?”. E greu cu compunerile, eu stiu mai bine decat oricine, dar textele pentru pagina de cariere se scriu suficient de rar cat sa merite un efort sporit.

4. Greselile de exprimare/ ortografie. Citez:

„O carierea de succes inseamna pentru tine provocare, realizari si castiguri? Toate acestea ar trebui sa se realizezee intr-un mediu care incurajeaza gandirea si initiative individuala?” Pentru ca un paragraf mai incolo sa aflam ca: „Scopul nostru, valorile si etica, angajamentul fata de oameni, in combinatie cu caracterul dinamic si ambitios al companiei, face din [compania in cauza]…” Ele, multe cum sunt, face.

Avem pretentia ca cei ce aplica sa aiba un cv impecabil. Cealalta parte a recrutarii nu se supune acelorasi reguli?

5. Joburi expirate si uitate pe site. Sunt companii care nu si-au mai actualizat lista de joburi disponibile din 2005. Poate ca au norocul unei stabilitati aparte, dar un text simplu, care sa precizeze ca nu exista joburi disponibile si care sa contina adresa de contact pentru aplicari spontane, ar fi mult mai util .

6. Neconcordanta intre valorile exprimate si mesaj. „Suntem aproape de oameni” vs site dedicat de recrutare, extrem de impersonal si greu de utilizat, in care ca si candidat vorbesti cu robotii (mai ales companiile mari ipocritizeaza recrutarea), „noi promovam un mediu de lucru relaxat” vs poze in care niste domni imbracati la costum si accesorizati cu laptopuri zambesc rigid etc.

7. In cazul site-urilor stufoase, exista pagini de cariere in care este greu de navigat. Ai ajuns in descrierea politicii de cariere, e greu sa te prinzi cum ajungi la lista de joburi.

8. Mesaje prea lungi si irelevante. Exista blabla-ul de rigoare, dar cand e prea lung, chiar ca nu-l citeste nimeni. In general candidatii sunt interesati de: numarul de angajati existenti, structura (in mare) a companiei si tonul general al ceea ce promoveaza o companie din punctul de vedere al capitalului uman. Poate si niste testimoniale ale unor angajati de acolo. In nici un caz nu va citi nimeni texte extrem de lungi, descriptive si evident subiective despre nimic.

Lista poate continua si poate fi sistematizata. Este asadar un post care va suferi modificari/ adaugiri.