Legea compensatiei

Legea compensatiei

In sfarsit Ikea a deschis portile, motiv pentru care nordul Bucurestiului a fost practic paralizat in week-end. Salut venirea lor in Romania, sunt convinsa ca monopolul granzilor va fi scuturat binisor si ca mobila va incepe sa aiba in sfarsit un raport calitate-pret decent. Totusi, ce-i determina pe romani sa dea buzna si sa stea la coada ore intregi? Mi-e greu sa cred ca au stat fara pat 6 luni in asteptarea deschiderii. Iar cei de la Ikea ne confirma: romanii au lasat multi bani pe acolo, dar au plecat cu perdele si veioze.

Factorul determinant este simplu de gasit: se cheama legea compensatiei. Generatii intregi am avut mobila austera cu nume suav de domnisoara (dormitor Ileana, sufragerie Mara). A urmat apoi cea cu nume pompos (Tenerife, Zen, Linea), dar neaccesibila noua celor multi. Sau accesibila un an, pana la prabusirea completa a bucatariei frumoase dar ieftina. Acum compensam: dam buzna si lasam 5 milioane de euroi intr-un magazin care ne promite stil, calitate si pret mic. Aceeasi lege a compensatie ma impinge pe mine sa-mi cumpar pantofi de cate ori gasesc marimea mea si pe Marius Moga sa-si faca iubita cu un cap mai inalta.

Asadar am gasit o gaselnita de succes a marketingului. Cum sa o aplicam in consultanta si recrutare?