Ce vor de fapt angajatorii?

Ce vor de fapt angajatorii?

Am discutat aici despre dorintele angajatilor. Este momentul sa discutam si despre ceea ce isi doresc angajatorii de la angajatii lor.

-> In primul rand, cu siguranta isi doresc ca angajatii sa stie. Sa aiba cunostintele si abilitatile necesare performantei si sa invete permanent, in asa fel incat sa tina pasul cu prezentul si viitorul.

-> Apoi, isi doresc sa poata. A sti e una, a pune in practica, e alta. Asadar mai mult decat a cunoaste, angajatorii vor ca lucrurile sa se intample. Dar sa se intample in contextul de mai sus!

-> Si da, angajatorii isi doresc ca angajatii sa vrea – se cheama auto-motivare. Stie, poate, dar vrea? De multe ori angajatii isi saboteaza singuri capacitatea de a performa. Motivele variaza si sunt legate de cele mai multe ori de lipsa de leadership. Ca angajator insa iti doresti ca acestia sa gaseasca puterea de a trece peste presiunile exterioare si de a performa dincolo de acestea. Utopic, dar logic!

-> Capacitatea angajatilor de a se adapta rapid, este o alta dorinta a angajatorilor. Economia are o dinamica interesanta, dispar si apar afaceri, meserii, produse. Ca si angajator iti doresti angajati adaptabili, constienti de aceasta dinamica, presatiti sa o infrunte si sa castige lupta.

-> Angajatorii isi doresc ca angajatii sa se ridice repede atunci cand cad. Dincolo de contextul organizational, oamenii au si alte motive care genereaza ruperi de ritm: boli, probleme familiale, alte probleme personale. Desi multi dintre angajatori empatizeaza cu angajatii aflati la ananghie, nu sunt dispusi, din ratiuni firesti, sa accepte o perioada lunga de neperformanta. Crud, poate, dar justificat!

-> Angajatorii isi doresc proactivitate. Oamenii care asteapta sa li se bage in traista sau sa li se mestece posmagii sunt subiect de poveste. Angajatorii asteapta de la cei angajati initiativa, viziune asupra viitorului, capacitatea de a optimiza.

-> Nu in ultimul rand, angajatorii isi doresc angajati capabili de compromis. Viata intr-o firma, oricat de mica sau mare ar fi in numar de angajati sau cifra de afaceri, este dificila. Abordarile de tip „alb sau negru”, nu doar ca nu rezolva nimic, dar genereaza tensiuni, stres suplimentar, conflicte. Toleranta, este asadar o calitate importanta a angajatilor, chiar daca este tot atat de des ignorata in defavoarea competitivitatii.

Lista ramane deschisa.