Ce NU va spun firmele de recrutare?

Ce NU va spun firmele de recrutare?

„Iata lista noastra de clienti! Proiectele noastre sunt de succes! Avem foarte multi candidati in baza de date! Stam bine la capitolul networking!”

Acestea sunt discursurile de sales. Realitatea poate fi pe dos:

  • Multe companii nu au o baza de date sistematizata, un istoric clar al candidatilor si proiectelor anterioare. Exista vrafuri de dosare, sute de foldere imposibil de urmarit in timp real. Ar trebui sa intrebati furnizorul de servicii de recrutare daca foloseste aplicatii software sau macar daca are o baza de date bine pusa la punct. Pe noi nu ne-a intrebat nimeni niciodata si ma indoiesc ca MyRecruiter este atat de notoriu…
  • Rata de succes a proiectelor difera in functie de strategia de vanzari, de experienta consultantilor, de istoricul avut in proiecte similare. Unii supra-vand, desi stiu ca nu pot gasi candidati eligibili din variate motive, altii isi asuma proiecte despre care nu stiu nimic – evident ca rata de succes este mica. In plus companiile de recrutare trebuie sa-si canalizeze strategiile de marketing dual: atat spre clienti cat si spre candidati ca sa poata creste rata de succes. Ar cam trebui sa stiti cum isi atrag si mentin firmele de recrutare candidatii eligibili.
  • Networking-ul insa, cel care vinde cel mai mult, este frecvent supraestimat. Desi toti il invoca, in realitate doar companiile cu istoric bogat in proiecte, cu oameni cunoscuti in industrie il fac cu adevarat. In rest, acesta metoda este sinonima cu a intreba candidatii din baza de date, cu care de multe ori s-a pierdut contactul, daca pot recomanda pe cineva. De succes, ce sa zic…

Numai cine nu stie ce inseamna project management isi poate inchipui ca rata de succes poate fi de 100% in recrutare. Riscurile proiectelor in acest domeniu sunt imense si greu controlabile. Insa experienta, know-how-ul, perseverenta si instrumentele auxiliare pot genera un succes mai mare. Numai ca de cele mai multe ori, mapele de prezentare lucioase si promisiunile facute la kilogram sunt cele care vand.