Cat costa greselile?

Cat costa greselile?

Medlife (prin managerii ei, evident) a fost santajata de un colaborator, specialist IT, care a furat baza de date cu clientii companiei si a cerut in schimbul ei o suma frumusica. Situatia a devenit publica, probabil ca exemplu, dar si jenanta pentru cei in cauza.

Frapeaza, in primul rand, usurinta cu care Medlife trateaza situatia. Vina este a specialistului IT, pe numele sau Alin Alexandrescu, (ca si cum nu cineva din Medlife a initiat parteneriatul cu el sau cu firma la care lucreaza), iar explicatiile si lamuririle sunt amuzante pentru cineva care are niste cunostinte in domeniul IT. Abordarea aduce aminte de firmele de categorie inferioara in care un raufacator introduce un CD intr-un computer si incep sa ruleze acele siruri infinite de caractere ilizibile.

Frapeaza apoi superficialitatea fata de niste chestiuni sensibile. In momentul in care ai o baza de date de clienti, multi dintre ei persoane publice si ajungi in postura de santajat al unui specialist IT, fiind salvat doar de DIICOT, e groasa. Inseamna ca la Medlife IT-ul este precum gimnastica aerobica pentru cei care au implinit un secol de viata, iar colaborarile, in general, se bazeaza pe contracte scrise in dosul palmei.

Insa Medlife este un exponent tipic a ceea ce se intampla in Romania. Extindere maxima, datorata conditiilor pietei, intelepciune in a preintampina astfel de incidente si grija fata de client – minime. Este al doilea scandal in care compania este implicata in acest inceput de an, primul fiind cel legat de constructia unui spital de urgenta langa…. Spitalul de Urgenta Floreasca. Toate acestea vin pe un fond nu tocmai roz, parerile negative ale pacientilor si angajatilor invadand forumurile si grupurile de discutii.

Greselile costa mult. Dezvoltarea necontrolata lasa in urma vulnerabilitati care pot genera rani grave. Medlife recruteaza haotic, nu are proceduri banale de management al procedurilor medicale (been there…) si nu este pregatita sa faca fata incidentelor care escaladeaza curtea proprie. A persista in greseli insa poate fi fatal. Poate ca este cazul ca cineva de acolo sa se puna pe treaba, sa asculte si citeasca ce spune lumea si sa incerce sa isi curete din petele de imagine. 

Altminteri este un exemplu bun si de aceea l-am relatat. Un incident care ne atrage atentia ca trebuie sa ne pazim, sa alegem cu grija colaboratorii si angajatii si sa cream un sistem in care astfel de incidente sa poata fi inabusite in fasa. Sper sa nu genereze paranoia nejustificata, ci sa duca la crearea unor instrumente clare si utile de management al relatiei cu colaboratorii si de urmarire a performantelor angajatilor.

Un alt exemplu bun poate fi gasit aici. Unul care indeamna la reactii controlate si nu la impulsivitate. Se distinge, de asemenea, o atitudine laudabila, de tip „cenusa in cap”, in locul atat de iubitei in Romania „batiste pe tambal”.

Recunosc sa in cazul Medlife imi bazez parerile doar pe cele citite in presa si auzite la TV. In cazul in compania va veni cu lamuriri suplimentare care intra in contradictie cu opiniile de aici, voi reveni si eu.