Supravietuitorii concedierilor: celelalte victime

Supravietuitorii concedierilor: celelalte victime

Majoritatea managerilor companiilor acorda o deosebita atentie nevoilor angajatilor care sunt victimele concedierilor, si rareori iau in considerare un alt grup care poate fi afectat profund: angajatii care raman in companie.

Atunci cand au loc concedieri, multi angajati care raman in companie se gandesc ca ei vor fi urmatoarele tinte. Cercetarile au demonstrat ca mai mult de doua treimi din organizatiile care trec printr-o restructurare de personal vor mai efectua o runda�in urmatorii 5 ani.

Concedierile genereaza o serie de consecinte negative pentru supravietuitorii acestora si companiile in care lucreaza. De exemplu, angajatii vor pune mereu sub semnul intrebarii relatia lor cu organizatia si este mai probabil ca ei sa paraseasca compania destul de curand. Nu se vor mai implica atat de mult la locul de munca, va scadea capacitatea de inovatie si gradul de acceptare al unor roluri de conducere in acea companie.

Reducerile de personal�reprezinta un soc pentru sistemul corporativ, inclusiv cultura sa, si afecteaza negativ productivitatea si eficienta. Angajatilor care raman in companie li se cere de multe ori sa accepte responsabilitati mai mari si sa realizeze mai mult. In aceste conditii, oamenii incep sa se simta exploatati, extenuati si prost platiti. �Nu numai ca este un stres mai mare, dar exista si acel sentiment de vina fata de colegii-prieteni, care au fost concediati.

Este dificil sa prezici cum va reactiona o persoana sau un grup fata de un set complex de prioritati personale care sunt puse in� pericol de posibilitatea pierderii mijloacelor de intretinere. De aceea, cu cat dati dovada de o mai mare atentie fata de angajati, cu atat veti avea mai bune sanse sa pastrati angajatii valorosi pe termen lung.

In concluzie, o organizatie nu poate efectua concedieri si sa se astepte in acelasi timp ca cei care raman sa fie foarte motivati. In acest proces, cei care pierd sunt si companiile, nu doar oamenii.