Domeniul IT&C permite tot mai multor angajati sa lucreze de acasa

Domeniul IT&C permite tot mai multor angajati sa lucreze de acasa

Evolutia serviciilor IT permite din ce in ce mai multor persoane sa isi desfasoare activitatea de acasa, si nu dintr-un spatiu de lucru fizic prestabilit de compania angajatoare.

Este interesant de studiat modul in care informatia si tehnologiile de comunicare influenteaza stilul de lucru al angajatilor. Lucrul online se exinde rapid in tari si regiuni cu o cultura compatibila tarilor vorbitoare de limba engleza sau cu diferente de fus orar de peste 6 ore. De exemplu, cerintele unei companii din SUA care lucreaza in regim de outsourcing cu o companie din Europa de Est, pot fi rezolvate pana a doua zi de catre aceasta din urma. Fenomenul a fost ajutat de macroglobalizare, de evolutia sistemelor de management al proiectelor si de internationalizarea companiilor.

Pentru functionarea in conditii bune, acest proces presupune existenta unor metodologii adaptate de recrutare, pregatire, evaluare si comunicare cu acesti angajati. De asemenea este necesar un sistem de management (de regula virtual, pe internet) care sa asigure un bun mers al proiectelor.

Aceasta tendinta globala face parte din cresterea economiei informatiei. Studiile au aratat ca in UK sunt aproximativ 1 milion de persoane care lucreaza online, de acasa. Acestia efectueaza taskuri de introducere si procesare de date, sau servicii de transcriere, copiere, si traducere.

Printre dezavantajele lucrului de acasa se numara pierderea interactiunii sociale, ca si probleme tehnice cum ar fi caderi de sistem sau dificultati de backup, ceea ce ar duce la pierderea unor sume si contracte importante pentru companiile angajatoare.

Accesul la internetul de mare viteza este inca o problema, si extinderea acestui gen de activitate, la domiciliu, este limitata datorita faptului ca penetrarea conexiunilor de mare viteza in anumite tari inca se mai confrunta cu probleme.

Un alt factor limitator este legat de securitate, un aspect important atunci cand lucrezi in IT. Binenteles, toate aceste probleme sunt departe de a fi rezolvate.

Avantajele lucrului de acasa sunt, printre altele, program flexibil de lucru (in unele cazuri), posibilitatea angajatilor de a-si administra timpul si de a-si organiza munca in functie de nevoile de familie.