Se re-reformeaza invatamantul

Se re-reformeaza invatamantul

Ministrul Educatiei a iesit din hibernare cu noi propuneri de reformare a sistemului de invatamant. Evident ca reforma este caragieleasca, adica se schimba pe ici pe colo in punctele esentiale, ramanand totusi la fel. Se schimba varste, praguri, examene, raman la fel curicula, metodele, scolile, dascalii.

Intrucat legea este in dezbatere publica (cel care gaseste pe www.edu.ro propunerea de lege se poate lauda ca nu a facut scoala degeaba…) eu am urmatoarele propuneri:

  • Legea invatamantului si codul familiei sa fie modificate astfel incat odata cu declararea nou nascutilor sa-i inscriem si la gradinita. Gradinita sa fie obligatorie de la externarea din maternitate si sa contina in programa elemente precum: eructatia, intarirea musculaturii cefei si meconiul.
  • Elevii sa fie protejati prin lege de violenta fizica a profesorilor, dar profesorii sa poata fi trasi la raspundere atunci cand gresesc. Sanctinile pot fi verbale sau fizice, cu conditia sa fie moderate.
  • Inca de la gradinita copiii trebuie sa invete sa extraga un radical, sa stie cum vine treaba cu logaritmii si sa scrie cod valid in limbaje de programare orientate obiect.
  • Spun un NU hotarat pregatirii practice a elevilor / studentilor. Este mai important ca un instalator sa poata filozofa asupra dogmelor crestine si asupra sinelui. Va invata sa schimbe tevi cand se va angaja!
  • De asemenea, un NU hotarat pentru educatia fizica. Altfel de ce ne-ar mai trimite D-l Nicolaescu la analize de la varste fragede? Preventia inseamna sa cheltui bugetul alocat sanatatii, nu sa-ti calesti organismul!
  • Si nu in ultimul rand, examenele sa se dea in fiecare an la un numar variabil de materii, in functie de structura guvernului si a ministerului de resort. Apar profesori de biologie, introducem biologia ca proba obligatorie, apar profesori de fizica, bagam fizica.
  • Altele: Calculatoarele strica ochii! Profesorii sa aiba salarii din ce in ce mai mici, in asa fel incat sa se faca o selectie naturala; cei cu adevarat buni vor iesi din sistem, cei care nu au de ales raman acolo si educa viitorul tarii. Si nici studii nu le trebuie, scoala de dans este absolut suficienta.

De ce nu cautam mai intai modele de succes? De ce nu ne uitam in istoria sistemelor de invatamant ale unor tari puternice si deja civilizate? Cati psihologi au fost implicati in propunerea de lege? Si cati pedagogi? Cine isi asuma responsabilitatea pentru o lege care ne priveste pe toti?

Simt ca suntem intr-un perpetuu statut de cobai. Iar experimentele care ne vizeaza au acelasi final previzibil si nimicitor.