Toate-s vechi si noua toate

Toate-s vechi si noua toate

Am regasit cu ajutorul sotului meu, caruia ii multumesc pe aceasta cale, o serie de documente din preistoria carierei mele profesionale. Pe atunci strangeam, si mi-am pastrat bunul obicei, tot soiul de formulare, articole, definitii, exemple utile activitatii mele.

Iata franturile unui articol scris in 2003, cu mai mult de 10 ani in urma. Nu-mi apartine, ii apartine Doamnei Adriana Prodan si cu ajutorul Google am reusit sa-l reperez, amintindu-mi astfel ce site-uri frecventam pe atunci. Articolul enunta 14 gafe in managementul resurselor umane, eu imi permit sa transcriu doar cateva:

„Gafa 1. Activitatea de MRU (managementul resurselor umane) este considerata „cenusareasa” firmei; i-ar trebuie o „rochie” noua pentru a face firma sa straluceasca. Pentru ca numai plusvaloarea adaugata de resursele umane face diferenta!

[…]

Gafa 10. Paleta de motivatori utilizata este saraca. Banii, obiectivele, participarea la luarea deciziilor si redescrierea posturilor ofera provocari si responsabilitati. Ofera motivare, de fapt. Reteta optima si-o realizeaza fiecare manager, daca-i profesionist. Motivatorii sunt diversi iar angajatii sunt atit de diferiti!

Gafa 11. Lasam angajatii sa lincezeasca. Sursa de motivare, instruirea e forma cea mai interesanta de educare a angajatilor. E cea mai practica strategie contra rezistentei la schimbare. Cu creiere statute, cu atitudini din alt secol sau cu valori de firme de stat nu putem tine pasul in competitie. Revedeti cumva bugetul de instruire.

Gafa 12. Comunicarea interna sufera. Dialogul si informarea, transparenta si corectitudinea i-ar face pe angajati mai putin atrasi de alternativa unui sindicat. Oare de ce s-a diminuat in ultimii 10 ani puterea sindicatelor din vest? Poate si din cauza unor legi, cum este Codul muncii din 2003 , care adapteaza relatiile de munca la vremuri ce vor sa vina.

Gafa 13. Criteriile de evaluare a performantelor nu sunt anuntate la inceputul perioadei de evaluare. Uneori nici nu sunt cunoscute. De aici si evaluarile facute dupa ureche, dupa prietenii sau dispozitia zilei. Iata surse de frustrari, stresuri si conflicte la locul de munca.”

Gasiti toate gafele aici.

Ma gandesc ca ar fi trebuit sa am senzatia de inadecvare, de vechime, pentru ca asa ceva n-ar trebui sa mai fie astazi actual. Si totusi, cat de prezent este pe alocuri 🙂