Ofensiva site-urilor de joburi

Ofensiva site-urilor de joburi

MyJob si-a schimbat infatisarea, BestJobs introduce noi optiuni pentru candidati, Ejobs se lauda cu cei zece anisori impliniti.

Probabil ca in rest sunt cu totii bine, sanatosi, ceea ce doresc si altora.

In ceea ce ma priveste, nu ma impresioneaza niciuna din cele trei activitati de mai sus (nu ca ar conta ce-mi pasa mie!). MyJob trebuia sa o faca de multisor, recomandarile si contactele imprumutate de prin retelele de socializare ale Bestjobs sunt ca in reclama „Ne cerem scuze ca a durat atat de mult”, iar obsesia Ejobs pentru mesaje numerice ramane constanta (Locul 1, peste x, unde x=numar, utilizatori, 1999-2009). 

In continuare, aud aceleasi cuvinte legate de publicitate, trafic, adwords si altele asemenea. Caci hainele noi ale MyJob si preocuparea brusca pentru socializare a lui BestJobs nu ma duc cu gandul la a imbunatati experienta utilizatorului sau a creste rata de succes a companiilor. In continuare ramane aceelasi cerc vicios care porneste si se sfarseste la numarul de persoane sau roboti (ca am vazut ca se pun si ei la trafic) care-i viziteaza.

Piata muncii este cand sus cand jos, ca intreaga economie romaneasca. Este intelept sa faci bani din orice altceva decat din recrutare. Dar principiul dupa care a inceput sa functioneze cea online pare a fi „prosti, da’ multi”. Si imi amintesc ca sintagma aceasta aduce ghinion…

(Nu stiu de ce imi tot amintesc de o istorie recenta: CODECS si iepurele gras al imobiliarelor.)

Pe principiul rezumatului la „Ce te legeni codrule?” – „Nu ma legan, ti se pare!”, toata polologhia de mai sus poate fi spusa in putine cuvinte: „Hai ca se poate mai mult!”