Foaie verde in gherghef/ Lasa-ma mama ca-s sef! (inca)

Foaie verde in gherghef/ Lasa-ma mama ca-s sef! (inca)

Esti intr-o pozitie manageriala. Ai un pachet salarial bun, esti respectat, invidiat. Cum poti prevesti daca se clatina scaunul de piele care iti cazeaza confortabil sefia?

Iata cateva semne ca esti un manager care are nevoie sau de recalificare sau de reconversie profesionala:

  • In primul rand ai o fluctuatie mare de oameni la nivelul departamentului tau. Abia vine unul si pleaca el sau altul, recrutezi cu greu inlocuitor, afli ce e aceea „cooperativa munca in zadar”, intri asadar intr-un cerc vicios din care nu prea mai iesi. Se spune ca atunci cand pleaca, angajatul nu paraseste organizatia ci isi paraseste seful. Comporta nuante afirmatia, dar este reala.
  • Iti este din ce in ce mai greu sa recrutezi alti colegi. Normal, vorba circula iute si libera…
  • In spatiul de lucru pe care il impartiti tu si ai tai atmosfera este apasatoare si deprimanta. Sau incarcata si isterica.
  • Performantele individuale si cele ale intregului grup sunt in cadere libera. Nimeni nu se streseaza totusi. Pare un comportament sinucigas…
  • Iti este din ce in ce mai greu sa-ti gasesti aliati la nivelul propriilor angajati. Nici cu colegii de sefie nu stai mai bine.
  • Constati cu stupoare ca in probleme punctuale, angajatii din departamentul pe care il conduci discuta cu seful tau si nu cu tine.
  • Constati cu aceeasi stupoare ca se iau decizii peste capul tau. Cu cat deciziile sunt mai importante, cu atat scaunul tau se clatina mai tare!

Oricum, daca faci parte dintr-o organizatie paranoica, aceste lucruri se pot intampla chiar daca esti un bun manager. Daca insa faci parte dintr-o organizatie sanatoasa ai doua optiuni: sau te apuci si pleci urechea la interviurile de plecare, iti stopezi instinctul de a rade o bata in cap demisionarului si ii strangi politicos mana multumindu-i ca te-a luminat (si te luminezi!) sau o lasi naibii de sefie ca nu te prinde rolul.

P.S. Personal am observat o hiba a mananerului roman: intotdeauna pentru dificultatile de comunicare cu un angajat vina apartine celui din urma. I se pune eticheta de angajat dificil si odata cu eticheta vine si un termen de valabilitate foarte scurt. Nu am vazut pana acum nici un manager care sa vada o atare situatie ca pe o provocare a abilitatilor de manager. Cele mai invocate motive pentru neimplicare sunt: lipsa timpului (la naiba esti manager, orice poti delega mai putin a-ti motiva echipa!), putinele cunostinte de psihologie umana (necesare sunt deschiderea spre comunicare, sinceritatea si diplomatia – va zic eu ca nu se invata la facultatea de profil) si indisponibilitatea celui in cauza de a-si rezolva problema (normala de altfel, intrucat s-ar putea totusi sa nu fie problema lui). Recunosc ca exista angajati problema, dar unii sunt chiar creatia sefului in cauza!