Codul Muncii Consultanta HR evaluarea angajatilor Evaluarea performantelor Indicatori de performanta managementul performantei performanta
Abilitatile de comunicare si relationare ocupa primul loc in colectiile de indicatori de performanta de prin companii. Nu conteaza ca vorbim despre Arhivar sau Programator sau Secretara, toti trebuie sa stie sa comunice si relationeze. Ceea ce este foarte bine, atat timp cat poti pondera importanta lor in cadrul proceselor de evaluare.
Exista insa indicatori cu aceeasi valoare si totusi ignorati pe nedrept.
Astazi am sa amintesc de doi dintre acestia: promptitudinea deciziei in conditii de stres si corectitudinea deciziei in conditii de stres.
In special atunci cand vorbim despre relatii cu publicul, atat promptitudinea cat si corectitudinea deciziei sunt cruciale. Nu poti astepta la infinit in fata unui ghiseu sau a unei tejghele ca cel din fata sa se trezeasca si sa inceapa sa compileze. Iar la final sa „rezolve” situatia potential generatoare de conflict intr-un adevarat razboi.
Mi s-a intamplat des sa pierd mai mult timp asteptand ca cel din fata sa analizeze situatia, decat as fi asteptat daca as fi luat de la capat intreg procesul care se cerea analizat. De exemplu, mi s-a cautat o cerere pierduta timp de o ora. Aveam timp sa scriu inca 20. Mi s-a intamplat sa astept o alta persoana care sa vina sa rezolve o situatie banala de care persoana din fata mea era depasita. Toate bune pana cand si acea persoana mi-a comunicat ca s-a rezolvat, nu se poate.
In mintea clientului, timpul pierdut inseamna bani si mai inseamna neuroni sacrificati inutil pe altarul unei companii care nu merita.
Asadar in zona de relatii cu publicul, conteaza mult capacitatea de a comunica si relationa, dar la fel de mult conteaza promptitudinea si corectitudinea deciziei in conditii de stres. Si daca tot nu v-am convins, ganditi-va cum ar fi ca un doctor care lucreaza la Urgenta sa fie incapabil sa hotarasca rapid si corespunzator sub presiunea contextului. Mortal, nu?