Consultanta HR cultura organizationala Management managementul performantei Schimbare organizationala
Organizatiile se schimba. Apar competitori de calibru, dispar nevoi sau piete de desfacere, apar produse sau solutii revolutionare si toate acestea cer adaptare. Adica schimbare, renuntare la trecut si focus pe viitor.
Nu toate organizatiile insa isi planifica si gestioneaza schimbarea. Unele, o fac inconstient, dar inteligent, pentru ca au o capacitatea organica de a se adapta, venita din natura lor. Altele insa, desi simt ca trebuie sa se schimbe si vor sa se schimbe, o dau din lac in put sau vopsesc gardul, uitand sa scape de leopard.
Ce inseamna sa planifici schimbarea organizationala?
Inseamna sa vizualizezi care sunt riscurile potentiale, ce anume din ceea ce nu trebuie schimbat este pasibil de o periculoasa modificare. Sa gandesti in etape si rezultate previzionate, sa pregatesti armele contra rezistentei la schimbare, sa te pui in pielea actorilor principali din organizatie si sa incerci sa traiesti asteptarile lor.
Ce inseamna sa gestionezi schimbarea?
Inseamna sa intelegi ca schimbarea vine prin influenta, prin persuasiune organizationala, nu prin vorbe si cuvinte, nu prin sloganuri si imagini motivationale. Schimbarea unei organizatii inseamna in primul rand schimbarea mentalitatilor celor care o conduc si apoi schimbarea mentalitatilor celorlalti, constientizarea unor greseli sau unor nevoi si inseamna infuzie de leadership in vederea implementarii noului.
De ce companiile nu planifica si gestioneaza companiile?
Pentru ca li se pare simplu si natural. Si pentru ca in orice, exista o selectie naturala. Asa cum adaptarea naste invingatori in natura, schimbarea organizationala este un determinant al invingatorilor in afaceri.