Cum se redacteaza o scrisoare de recomandare?

Este poate cea mai frecventa intrebare care imi este adresata, atat de catre cei care au nevoie de recomandari, cat si de catre cei care le redacteaza. Iata asadar cateva precizari punctuale, utile in redactarea scrisorii de recomandare:

-> Pentru a-i spori caracterul oficial este util ca aceasta sa fie scrisa pe o foaie sau intr-un document cu antet, in care sa apara numele companiei si domeniul sau de activitate.

-> In acelasi scop, cel care semneaza scrisoarea trebuie sa-si scrie numele complet, precum si functia detinuta. Sunt de asemenea necesare datele de contact, in cazul in care in antetul documentului nu exista.

-> Principalele precizari privitoare la persoana recomandata sunt numele, functia si perioada supusa recomandarii (De exemplu: “Silvia Ion a fost angajata noastra in perioada 2008 – 2009 detinand functia de Inginer Mecanic”).

-> O alta precizare la fel de importanta este cea care defineste relatia dintre cel care recomanda si persoana recomandata (De exemplu: “In calitate de sef al departamentului in care a activat, precizez ca Silvia este un angajat …”)

-> Mai trebuie punctate: calitatile personale si profesionale ale respectivei persoane, realizarile profesionale avute, valorile care o ghideaza si alte asemenea. Totodata, pot fi facute recomandari cu privire la mediul in care ar putea sa-si maximizeze potentialul sau la stilul managerial care i se potriveste.

-> Trebuie evitate: criticile. Scrisoarea de recomandare se presupune sa… recomande - refuzati asadar sa o redactati in cazul in care acest scop nu poate fi indeplinit.

-> Nu uitati sa datati scrisoarea de recomandare. Este un detaliu care poate fi de folos celui care citeste. 

-> Pentru a autentifica scrisoarea de recomandare, aceasta trebuie sa fie semnata de catre cel care a redactat-o. Pentru a arata ca cele scrise acolo reprezinta o pozitie oficiala a companiei angajatoare, este recomandabila stampilarea ei.

Un sfat pentru cei care primesc astfel de recomandari: aveti grija de ele ca de ochii din cap! Din pacate viata ne indeparteaza uneori de persoane care au contat in cariera noastra si care ne-au recomandat, astfel ca pierderea unor astfel de documente devine ireversibila. Retineti ca un portofoliu cu istoricul recomandarilor este mai mult decat util la angajare!

Nota: Personajele care apar in acest post sunt pur imaginare.

3 Responses to “Cum se redacteaza o scrisoare de recomandare?”

  1. Madalina says:

    Utile recomandarile si toate explicatiile. Sunt multe scrisori de recomandare care nu acopera toate aceste puncte si sunt foarte utile pentru a intelege valoarea reala a acelei recomandari.
    Daca imi permiti, as mai adauga ceva. Incercarea de a tine legatura cu persoanele care au oferit recomandarile (o varianta poate fi LinkedIn), este posibil sa fie solicitata o discutie cu acestia din partea angajatorului potential.

  2. Valentina says:

    Multumesc pentru apreciere si pentru precizare, care aduce un strop de modernism fata de abordarea mea clasica :) Intradevar platformele online de networking profesional pot aduce plus valoare in zona recomandarilor.

  3. Doru Ovidiu says:

    Este prima data cand ma lovesc de asta si habar n-avea cum se face, iti multumesc pentru calitatea informatiei.

Leave a Reply

Categorii

Arhive lunare