Citatul zilei – Despre comunicare

Citatul zilei – Despre comunicare

„Daca trimiti mesaje confuze angajatilor sau clientilor tai, iti pui in pericol pozitia competitiva si te asteapta esecul. Jack Welch a mentionat ca atunci cand a preluat General Electric, compania era un talmes-balmes de mesaje confuze, cu multe unitati vechi, toate la marginea prapastiei. La inceputul anilor ’70, la Coca Cola existau mai multe situatii in care comunicarea era, in cel mai bun caz, amagitoare, in special cu oamenii nostri si cu imbuteliatorii, dar si cu clientii nostri reprezentati de lanturile de magazine.”

Citatul este preluat din cartea „Esecul in afaceri – 10 reguli de urmat”, scrisa de Donald R. Keough, fost COO si Director la Coca-Cola, din capitolul in care prezinta regula numarul 9: „Trimite mesaje confuze”.

Autorul exemplifica generos regula cu pricina. Imi permit sa redau aici doar una din situatiile prezentate:

„In ianuarie 1982, am anuntat cumpararea de catre Compania Coca-Cola a Columbia Pictures. Wall Street spusese ca platisem prea mult si actiunile Coca-Cola au coborat cu 10%. Multora li s-a parut ca am facut o greseala substantiala. Dar, in scurt timp, afacerea Columbia a inceput sa arate mult mai bine. Am avut doua productii de succes si la sfarsitul lui 1983 am prezentat profiturile, care erau cu 50% mai mari decat asteptarile noastre.

In urmatorii ani, Columbia Pictures a ramas o afacere profitabila. Dar pe masura ce incepeam sa ne marim veniturile si castigurile cu afacerea noastra internationala cu bauturi racoritoare, care se extindea foarte repede, nevoia de profit, destul de modest de la Columbia, a inceput sa dispara. A fost cu adevarat o parte destul de mica a intregii noastre afaceri si ne consuma prea mult timp si atentie. Columbia trimitea un mesaj confuz tuturor cu privire la ceea ce era cu adevarat important.

In plus afacerea era cat se poate de imprevizibila. […]

In final am vandut Columbia pentru mult mai multi bani decat platisem la cumparare.

Gata cu mesajele confuze. Nu eram companie de televiziune, nici studio de film. Eram in afacerea mondiala cu bauturi. La asta ne pricepeam cel mai bine si la asta doream sa se gandeasca oamenii nostri mereu.”

Recomand inca o data cartea. Este o lectura usoara, dar plina de exemple concrete si modele de actiune.