Oamenii mari fac lucruri traznite

Oamenii mari fac lucruri traznite

Profit.ro ne anunta ca CEDO a facut o exceptie de la regula si va rediscuta cazul romanului care isi acuza compania ca l-a concediat ilegal dupa ce i-a urmarit conversatiile pe Yahoo Messenger.

La inceputul anului Curtea Europeana a anuntat deja ca firma a avut dreptul sa monitorizeze conversatiile angajatului daca foloseste aplicatiile de serviciu in timpul programului de lucru si sa il concedieze pentru ca discuta probleme personale. Romanul a facut apel, iar cazul sau a fost in mod exceptional admis pentru a fi rediscutat acum de Marea Camera a CEDO, care este formata din 17 judecatori. Detaliile cazului pot fi gasite in articol.

Deci avem un angajat care cere permisiunea sefilor de a face un cont de Yahoo Messenger pentru a discuta cu clientii firmei, dar pe care-l foloseste si in scop personal, din aceasta cauza fiind concediat. Daca ma intrebati pe mine, omul nu era monitorizat pentru ca sefii aveau curiozitati privitoare la relatia sa cu logodnica ci pur si simplu pentru ca nu-si facea treaba sau era foarte incomod. Si au gasit pretextul sa scape de el.

Pentru ca da, oamenii mari chiar fac chestii stupide la serviciu. Cazul prezentat de Profit mi-a amintit de un fost coleg care a simtit nevoia ca de pe laptopul de serviciu sa-si verse oful privitor la sefii lui folosind aceeasi aplicatie buclucasa si lasand fereastra conversatiei deschisa. Nu-l monitoriza nimeni, dar unul din sefi a vazut infama discutie cand a vrut sa imprumute um pix de pe biroul sau.

De ce te-ai apuca sa-ti barfesti sefii la serviciu, scriind negru pe alb cat sunt de prosti? De ce te-ai apuca sa-ti povestesti viata amoroasa in timpul programului cand toti ochii sunt atintiti spre tine? De ce oamenii mari nu inteleg ca locul de munca presupune o doza de prudenta, formalism, bun simt, ca drepturile lor nu sunt nelimitate, ca painea se castiga cu munca, nu prin confesiuni intime online?

In proiectele de evaluare, una dintre cele mai frecvente plangeri ale evaluatorilor, fie ei sefi sau colegi, este folosirea abuziva a timpului de lucru in chestiuni personale: discutii cu nevasta, copiii, rudele, prietenii, shopping, mers la coafor, Posta sau supermarket. Nu doar managerii sunt preocupati de folosirea judicioasa a timpului, spatiului si instrumentelor de lucru, ci si ceilalti angajati, care se simt adesea in dezavantaj.

De aceea sper ca CEDO sa-si mentina parerea: angajatul in cauza a gresit. Altfel milioane de angajati vor afla ca este ok sa-si povesteasca viata personala in timpul programului de lucru, folosind tehnica pusa la dispozitie de catre angajator si ca regulamentele de ordine interioara sunt facute pentru a fi incalcate. Ceea ce ar duce in derizoriu orice incercare de management al performantei.