Consultanta HR cultura organizationala Evaluarea performantelor Management managementul performantei Recrutare si selectie
Exista cateva lucruri importante pentru o normalitate in organizatii, dar ignorate voluntar sau nu, de multe ori:
1. Curatenia
Ma refer la curatenia propriu-zisa a spatiului de lucru si a zonelor auxiliare: loc de luat masa, toalete, holuri. Igiena este esentiala in primul rand pentru sanatatea angajatilor si vizitatorilor. Apoi este un semn de respect fata de cei care intra pe usa firmei. Nu in ultimul rand este un magnet pentru angajatii care, la randul lor, valorizeaza igiena proprie.
2. Ordinea
Exista firme in care desi se face cu regularitate curat, exista un talmes-balmes de cutii, fire, obiecte, decoratiuni de la Craciunul precedent combinate cu iepurasii de Paste din 2003. Dezordinea devine contagioasa, birourile angajatilor se transforma la randul lor in depozite de consumabile inutile, iar gandurile, actiunile si comportamentele se transforma incet-incet intr-unele haotice. Ordinea este o igiena a gandirii organizationale, daca vreti, esentiala pentru ca energiile profesionale sa circule in mod optim.
3. Lipsurile (mai exact lipsa… lipsurilor)
Includ aici: becuri, baterii de chiuveta, coli, pixuri, scaune functionale, birouri decente, un loc de luat masa/ socializare si alte nevoi banale ale unei organizatii. Lipsurile dau senzatia de saracie, creeaza complexe angajatilor, iar vizitatorilor o parere gresita asupra firmei. Culmea este ca de multe ori, bugetul solicitat nu este unul care sa puna in pericol cash-flow-ul.
4. Regulile
Orice grup de oameni are nevoie de reguli pentru a functiona eficient, altfel se transforma in haita. A impune reguli de igiena, politete, comportament sau actiune este benefic, contrar aparentelor si credintelor manageriale democratice. Este adevarat ca si stabilirea regulilor are regulile ei, dar acolo unde nu exista se instaleaza haosul.
Inainte de a cauta cauze ascunse ale neperformantei angajatilor sau ale dificultatilor in recrutare, porniti de la o simpla vizita prin firma. Si daca nu exista curatenie, ordine si reguli, incepeti de aici.