Cum spuneţi „Bun venit!” angajaţilor?

Competiţia pentru atragerea angajaţilor din piaţa muncii a devenit acerbă. Atragerea talentelor – luptă de gherilă. În acest context retenţia angajaţilor se dovedeşte a fi cu atât mai critică.

În România nu există statistici clare privitoare la fluctuaţia de personal. Dar în practică, mulţi angajatori se plâng de migraţia accentuată a angajaţilor mai ales în perioada de probă.

De ce renunţă angajaţii şi de ce o fac cu precădere la început de drum? Un sondaj făcut în Statele Unite şi ilustrat de imaginea alăturată arată că topul celor mai frecvente motive arată astfel:

• cei mai mulți consideră că au făcut o alegere greşită/ jobul nu seamănă cu ceea ce li s-a spus în procesul de intervievare;

• alții cred au dat de şefi nepotriviţi;

• există angajați care susțin că nu au fost instruiţi suficient cu privire la politicile interne şi job;

• nu în ultimul rând există angajați care consideră că jobul este plictisitor, lipsit de provocări.

Iată că adaptarea noilor angajaţi nu este un moft, ci o necesitate organizaţională. Integrarea acestora salvează costuri şi îmbunătăţeşte mediul de lucru.

În acest context, ITEX a lansat serviciul de audit al proceselor de onboarding (integrare) din departamente/ companii, în urma căruia veţi şti exact ce anume induce confuzie în relaţia cu noii angajaţi, ce trebuie îmbunătăţit şi, mai ales, cum.

A spune „Bun venit!” angajaţilor nu mai este un simplu semn de politețe, ci trebuie să devină o strategie, un proces structurat, deloc lasat la voia întâmplării. Iar noi vă stăm alături în acest demers.

Pentru mai multe informaţii sau pentru a cere o ofertă: office@itex.ro și 0747322770.

 

Sursă infografic: https://www.bamboohr.com/blog/onboarding-infographic/